Tuesday, January 1, 2013

Kisah seorang perawat...


Assalamuialaikum...aku adalah seorang yg perawat yg kecil bila nak di banding dgn nama-nama yang gah di luar sana...aku sudah banyak berguru...banyak masa ku d habiskan untuk merawat...hobiku dalam hiduku adalah merawat...aku sanggup menghabis duit untuk mencari guru-guru perawat islam, tetapi guru paling ku rasa yg terhebat adalah pengalaman...sama dgn gambar di bawah ni, dia ni suka merawat...dia ni anak murid Haron din...

Aku ni banyak mengkaji tentang rawatan sihir dan saka. Lagi ku kaji makin lama aku rasa ia jauh meninggalku...banyak ku berjumpa guru guru rawatan islam untuk mencari pendapat tentang perkara ini...bila diingatkan guru guruku berkata kata, kita ni bukan bole menyembuhkan penyakit...tapi Allah yg menyembuhkan penyakit...

Bila sebut jea berguru banyak ku jumpa tidak ikhlas mengajar...tah la, bagi aku dgn sahabatku kami cuba sedaya upaya membantu apa yg kami boleh bantu...

Aku berkawan dgn ramai perawat, tapi ku lihat mereka merasakan mereka terbaik, bagiku perawat mesti bergabung membantu pesakit, bukan nak tunjuk sapa hebat...ada yg bertanya padaku tentang bayaran di kenakan perawat perawat lain...jawapanku senang jea, terpulang pada pesakit mereka nak bayar atau tidak...lebih baik kita tanya dulu kos rawatan, barulah kita memulakan rawatan dgn perawat tersebut...tak di nafikan ada perawat bergelar ustaz mengenakan bayaran atau meletak harga seperti rm 200 ada juga meletak harga beribu ini mungkin ustaz tue keluar tv maka ia letak bayaran, tetapi terpulang pada pesakit kalau nak bayar-bayarla...bagiku ramai perawat d luar yg ikhlas...tetapi kita lihat bila keluar tv sanggup bayar beribu ribu...sakit lutut , kencing tak lawas, panau, kurap pun nak jumpa perawat tv tersebut...maklumla bukan senang nak jumpa perawat tv tue...agaknya tengok muka jea dah sembuh...bagi ku bila kita merawat anggapla diri ni kuli Allah, berkerja atas nama Allah, cari kerehdoan Allah...maklumla aku bukan artis...okla bye bye...

No comments:

Post a Comment