Tuesday, May 15, 2012

Tanyalah kami tentang rawatan Islam dan sihir atau saka

Pada para budiman pembaca sekalian, jika anda musykil mengenai sihir atau saka....ajukan soalan kepada kami...InsyaAllah kami akan menjawab berdasarkan kaedah rawatan Islam...seperti mimpi, terkena sihir. saka keturunan dan ilmu salah...hantarkan soalan atau terus menelefon terus saya ...

737 comments:

  1. aslmkm..saya selalu nampak kelibat bayang2 hitam didalam rumah . kadang2 apabila saya berada di dlm tandas,kepala saya rasa seakan dihantuk dengan benda keras..tetapi bila saya keluar dari tandas ...sakit seperti itu akan hilang serta merta..bila saya masuk dalam tandas lagi skali...kpala saya akan rasa sakit sgt..dan selain itu saya selalu mimpi ular,baby,kera,dll.dan saya dan suami pernah pg ke rumah seorang perawat...cuma untuk memberitahu masalah yang saya hidapi..dan perawat tu bgtau yang saya ada saka wujud sedari saya masih kecil lagi..dan byak lagi perkara2 mistik yang saya dah lalui..ada yang bgtau sy kn sihir , dan pernah keguguran krn sihir..tolong la saya...

    ReplyDelete
  2. walaikumusallam...kalau mimpi ular hitam lgi berbisa dan menyerang makna sihir...baby kalau mendukung n menyusu itu makna saka,kera pulak selalunya sihir tetapi jenis saka org d gunakan menyihir mangsa...rasa sakit kepala semasa di tandas maknanya untuk pengetahuan puan tandas mmg bnyak jin,yang kelibat mengkin kerana puan sakit akibat sihir dan saka,hijab terbuka akibat sihir dan saka dan bukan hijab daripada Allah.... Jika puan terkena sihir pemisah,sy galakkkan puan amalkan surah Al-Baqarah 102...jika puan dalam keadaan hadas besar(datang bulan) amalkan zikir Allahulailahaillahhualhaiukhaium yazaljalaliwalikram 1000sehari xkira masa dan waktu dalam masa 24 jam.. Jika hendak keterangan lebih lanjut hubungi salah satu nombor perawat..kami sedia memberi khidmat nasihat..

    ReplyDelete
  3. asamualaikum. .sy brmimpi d gigit ular itam n pendik.bkn d patuk tpi d gigit. sy sdaya upaya mlpskn nya . .sy tarik ular tu n buang . sy slalu mimpi lintah. sy bbrapa kali mimpi jatuh dr tmpt yg paling tinggi . sy mimpi ulat yg sgt byk.sy slalu sgt mimpi d kejar org atau pun hantu yg ingin mbunuh sy..tpi mereka tak pernah dpt tangkap sy..apa ka masuk mimpi sy semu ne..tq so much sy yg mmerlunkn prtlgan. nama sy noormidah awang tahir dr Sabah

    ReplyDelete
  4. walaikumusalam...mimpi d gigit ular adalah petanda terkena serangan mahluk halus...siap bole terbang ular tue mengejar kita lantas d gigit maka ke esokan hari bangun terasa d gigit dan perit atau beberapa hari kemudian ada kesan lebam biru...selalu mimpi tanda ular tersebut adalah sihir...lintah juga sihir...d kejar benda halus juga sihir...saya beritau tanda nyata masa kita sedar akibat sihir iaitu pening, bisa badan, rimas runsing, takut dgn tiba tiba bila tiba masa 9.30 pgi ke zohor, 3ptg ke mahgrib dan 11 mlm ke 3 pgi selalu susah nak tidur...sekian

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, persoalan yang ingin saya ajukan sedikit sebanyak telah ditanya di atas, berkaitan mimpi : digigit ular, bergaduh dengan kera, kerap dikejar hantu/ orang jahat, selalu didatangi lelaki/ lelaki2 yg tidak dikenali, menyusukan bayi. tetapi setakat ini, tiada gangguan lain yg saya alami secara fizikal atau pun semasa jaga. Harap pihak tuan dapat membantu

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,

    Saya ada kemusykilan, saya kerap bermimpi membunuh ular hitam yang besar dan panjang semasa bertunang. dan kemudian selepas bernikah saya dan suami ada pergi ke perubatan islam dan dapati kami di sihir (di mana ada keluar benang hitam). Setelah beberapa minggu saya masih bermimpi lautan yang luas dan yang terbaru saya bermimpi ular berwarna hitam yang sangat besar dan panjang kepalanya tegak, tetapi ular tersebut seperti kaku. adakah ini tanda tanda sihir?

    ReplyDelete
  7. Walaikumusalam...itu semua gangguan syaitan...sihir itu hanya khayalan takde apapun...sekian...luku jea jin tue...

    ReplyDelete
  8. salam..saya nk bertanya,, baru2 nie sy selalu bermimpi pasl baby..terbaru mimpi melahirkan baby secara pembedahan, dan semlm sy mimpi sy mendukung bby dan berjalan di tempat yg gelap..tapi kami brjalan tu,mcm ada org jaat nk kn bby tu.. Apa maksudnya?sy kena sihir ke?ataupn cuma mainan tdo,ataupn apa?

    ReplyDelete
  9. waalaikumussalam...selalunya kalau ada masalah pasal saka, bukan mimpi menjadi faktor...mungkin kita terlalu memikir tentang anak...tetapi kita bole lihat, kalau terkena gangguan saka maka kita pada keadaan sedar akan menyebabkan menjadi malas, cepat runsing, kuat tidur, susah untuk solat, selalu pening kepala, sakit urat dari belakang pinggul hingga ke hujung kaki kanan, penyakit seperti bisul yg banyak dan paling nyata tidak suka dgr ayat quran...sekian.

    ReplyDelete
  10. Tanda sihir tak semesti melalui mimpi...ia lebih nyata bila keadaan sedar, ada kala dtg seperti malas, cepat runsing, kuat tidur, susah untuk solat, selalu pening kepala, paling nyata ialah 3 serangkai waktu seperti antara 9.30 pgi hingga 11 pgi (panas badan), asar ke mahgrib (bisa seluruh badan atau setengah tempat) dan tengah malam (susah nak tidur)...dan paling nyata tidak suka dgr ayat quran...sekian.

    ReplyDelete
  11. salam...sy ingin bertanya,kalau yg sy alami,adalah susah tdr mlm,dan bila tdr bdn terasa mcm ada yg tindih.dimuka mcm ada ulat berjalan dan masuk kemata lalu mata jd sakit,merah dan bsk pgnya susah sgt nk buka mata,bdn pun terasa sakit sangat.dan kadang bdn panas mcm dibakar waktu senja,zhohor dan subuh.terus bdn bisa-bisa.kadang jg bdn bau busuk mcm bangkai.kalau nk solat,hidung acciu2,gatal dan berair sehingga nk solat tu mcm x selesa.dan yg paling teruk seluruh bdn ada yg belai2 terutama di tmpt yg sensitif(maaf,ini mmg btl apa yg sy alami).dan msh byk lg gangguan yg sy alami.sampai skrg sy blm tau apa sebenarnya penyakit sy ini.setiap kali berobat,jwbnnya berlainan,itu yg membuat sy bingung.kalau blh tlg bantu sy. wati kl

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum..saya ingin bertanya samada saya mengalami apa2 gangguan atau tidak..sebelum saya berkahwin, saya kerap mendapat sakit kepala yang agak kronik dan mengambil masa seminggu dua untuk sembuh..saya juga telah di diagnosis oleh doktor pakar, tapi tiada sebarang tanda apa2 penyakit.saya juga kerap ditindih tidak kira di mana saya tidur atau trlelap hatta di kelas sekali pun. selepas saya berkahwin, saya pernah bermimpi saya menyusukan bayi, bermimpi anak kucing yang tiba2 bertukar menjadi bayi, brmain2 dengan bayi. untuk pengetahuan tuan, saya sekarang tengah mengandung anak yang pertama. adakah mimpi2 saya ni hanya disebabkan saya ni mengandung..

    ReplyDelete
  13. Waalaikummusalam ni pendapat saya, ada mungkin terkena gangguan saka...sila phone kami untuk bantuan...

    ReplyDelete
  14. salam saya ingin bertanyakan tentang mimpi ular hitam dan ular putih berlawan dan kemudian anak saya dipatuk ular tersebut sebanyak 4 kali dan anak saya x ada apa-apa.mak saya sempat membunuh ular tersebut sampai mati dengan kayu.dan pada malam saya mimpi adalah merupakan hari lahir anak saya itu.

    ReplyDelete
  15. istilah ini lebih kurang sihir, jika ular hitam patuk maka ia sihir, putih makna kebaikan...hitam kejahatan...jika berjaya d bunuh makna perkara ini tidak menjadi kesan pada mimpi...

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum...
    saya telah mengalami masalah ini hampir 3 tahun.
    pada awalnya, sy selalu mengalamu sakit kepala, sukar tidur pada waktu malam, bila sembanhyang terasa bahang d bagian belakang...begitu jg apabila menjelang asar...saya mula berasa malas n penat. bla hendak pergi ke tempat kerja saya mula berasa malas...bla sembahyang saya mengantuk dan rasa nak hbskan cepat...apabila membaca al-quran sya kerap menguap.
    tapi saya tetap lawan apa yg saya rasa...
    bla malam sblm tidur, sy mengamalkan 3 kul dan hemhus ke tapak tgn kemudian menyapu keseluruh bdn...sy merasa sgt panas...seperti d bakar...saya cuba pasangkan kipas dgn kuat...tp bdan makin terasa panas.
    selepas itu sy mula mimpi pelik-pelik...mimpi muka org yg buruk2, mimpi berenang d laut dlm, mimpi di patuk ular,
    mimpi d kejar org yg membawa benda tajam (ingin menangkap saya n bunuh).

    ReplyDelete
  17. sambungan dr komen d ats..
    beberapa hari yg lepas sy mimpi mengandung...walaupun sy belum berkahwin...pada masa yg sama sy mimpi di kejar org yg ingin menikam sy. sebelum tidur sy..sy telah mengambil wuduk dan berzikir...tp masih mimipi pelik.
    sy pernah mengutarakan masalah sy kepada pengamal perubatan...beliau mengatakan sy memiliki saka yg saya warisi dr nenek moyang sy..sy cuba mendapatkan kepastian drpd ibu dan ayah saya...mereka mengatakan nenek moyang sy tdk memiliki saka. ...pengamal itu juga mengatakan bahawa saka yg sy miliki bkn saka yg jahat...dia hya ingin menjaga saya....beliau jg mengatakan sy mempunyai kelebihan boleh berhubung dgn makhluk ghaib...tp saya was-was dgn kenyataan beliau. saya telah lama berniat utk pergi mendapatkan rawatan dr darul syiffa...tetapi sy msh gagal berbuat demikian...mohon penjelasan dr pihak tuan tentang maslah yg sy alami.

    ReplyDelete
  18. Assalammualaikum..
    Baru2 ni saya bemimpi ular kepala 3. ular ini sgt besar dan cuba untuk mematuk saya tetapi tidak berjaya krn terdapat cermin sebagai penghalang. dan apabila saya sedar, jantung berdegup dgn pantas krn takut. selain itu, setiap kali saya bermimpi bayi, saya disahkan mengandung. ia berlaku sebanyak 2 kali dan kedua2nya saya mengandung (anak kembar - utk kandungan pertama & seorg skrg) adakah mungkin perkara begini berlaku?

    ReplyDelete
  19. Assalamu'alaikum wbt

    Saya bermimpi cacing keluar dari hidung,Saya juga selalu mimpi ular dan roh2 saudara yang telah meninggal dunia,Saya selalu bermimpi rumah lama yang telah ditinggalkan usang...kerap berulang2 mimpi ini

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum,

    Saya ingin bertanya saya sering mimpi ular hitam dan hantu..apakah maksud mimpi itu? Terima Kasih.

    ReplyDelete
  21. salam.. saya ingin bertanya.. sebelum ni saya ada mimpi ular.. tapi saya buat tak tau.. tp disebabkn mimpi yang terbaru ni saya jadi terfikir.. saya mimpi seekor ular hitam.. tp nipis dan pendek. mengejar kami dalam 5 org..kami berlari utk selamatkn diri..tp mereka dimakan ular. dan saya org terakhir ular tu dtg.. tp dia cuma pandang saya dan saya tersedar dari mimpi.. sebelum ni saya ada mimpi ular tapi banyak dan wrna wrni..tp ular2 tu tidak patuk atau mengacau saya.. apa maksud mimpi sy ye?

    ReplyDelete
  22. Salam. Saya ingin bertanya mengenai mimpi saya semalam. Saya bermimpi ingin bercuti dengan anak2 saya. Pantai yg kami pergi tu rupanya habitat ular. Kami nampak banyak ular berenang2. Ular itu tidak mematuk atau mengacau kami sebab tak nampak kami datang. Dalam perjalanan balik, kami nampak banyak ular kena langgar. Perut ular2 itu terburai. Ular2 itu dari 1 jenis yg sama, belang2, perut buncit dan pendek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam dlm perubatan ular adalah jin dlm tafsir mimpi...IA tidak mudaratt anda atas kehendak itupun dgn izin Allah

      Delete
  23. assalamualaikum.. Baru2 ne saya bermimpi saya membunuh 3 ekor ular. 2 ekor berwarna coklat, dan seekor lagi wrna hitam dan besar sekali. Apakah makna mimpi tersebut?

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum wbt,

    Semalam 18/3/2013 - 19/3/2013 sy bmimpi yg paling aneh dalam hidup saya..Sy bermimpi sy disihir org dimana bdn sy seolah2 dicalar di serata bhgian serta perut sy berlubang..Dlm mimpi itu jg,sy mmberitahu keluarga sy & dimana mereka agak tkejut melihat situasi saya. Mereka mmbawa saya ke suatu tempat utk berubat. Di tmpt itu yg mereka bwk sy berubat di tepi laut. Disana penuh org2 yg agak pelik sy lihat,dimana ada yg sedang tidur,tp mulutnye x putus-putus sebut nama Allah swt,ada yg sedang bjalan mulutnya jg x putus2 sebut nama Allah, & pelbagai lagi situasi & semuanya hnya menyebut nama Allah swt..rata-rata mereka memuji Allah..
    Kemudiannya,sy dibaringkan,ramai org mengelilingi sy,dlm masa yg sama,bdn sy ttp kena toreh disana sini,mereka pegang saya,dan ada slh sorang drpd mereka pegang pd bhgian toreh tsebut maka hilangla kesannya tp keadaan berlarutan spt seorang ditempat lain sdg melakukan aktiviti pemujaan,kira mcm berlawan drpd jarak jauh..kena toreh & kemudian hilang,kena toreh kemudian hilang..& akhirnya dlm mimpi tsebut,yg sy dgr,org yg mengelilingi sy tsebut hnya ckp Allah lebih sygkan saya..
    Lps itu sy tkejut trus bgn dan istigfar,mmg mcm real..sy btul2 musykil,sy x pnh mimpi seumur hidup spt ini,sy hrp tuan dpt mmberi penjelasan..mgkin ada peringatan utk diri saya..
    Terima Kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam anda dlm perlindungan Allah...mungkin anda mengamal ayat quran ataupun doa perlindungan...setiap kali baca pasti Maha esa menghantar pembela buat anda...maka IA menjaga anda atas kehendak Allah...

      Delete
  25. Salam...saya ada mngalami tiga mimpi pelik berturut2, pada malam pertama saya tidak beberapa pasti sama saya bermimpi atau tidak tapi seprti ada sesuatu berlaku pada waktu malam kejadian malangnya saya langsung tidak mengingat apa yang berlaku. malam kedua pula saya bermimpi di patuk ular sawa, apa yg pelik ular tersebut boleh terbang di atas siling rumah, saya cuba mengelak dan bergerak jauh dari ular tersebut namum malangnya ular tersebut terbang ke arah saya lantas mengigit lengan bawah saya, apa yang peliknya di dalam mimpi tersbut saya sempat melihat kesan gigitan ular tersebut. kesan gigitan tersebut tidak berdarah, manakala lusanya pula saya bermimpi keluarga teman wanita atau Gf saya datang ke rumah saya bersama rombongan untuk memaksa saya berkahwin, namun peliknya keluarga gf sya yg datang itu bukanlah kedua org tuanya, saya sendiri tidak mengenali slh seorang org daripada org yg bertandang ke umah dan masa rombongan itu dtg saya langsung tidak melihat teman wanita mngikuti rombongan tersebut.. apa yg peliknya ustaz sebelum berlaku mimpi rombongan yang memaksa berkahwin, saya melihat kapal besar.. dan dlm mimpi saya kapal tersebut adalah bahtera nabi nuh, dan kalau saya tak silap saya melihat kapal2 besar yg lain, semua kapal tersebut di perbuat dari kayu. mohon penjelesan dari ustaz.. risau dgn mimpi dan kejadian pelik melanda diri sejak minggu ini. mohon pencerahan

    ReplyDelete
  26. Sila hubungi saya...hikmah2u slim 0123240483

    ReplyDelete
  27. salam. saya masih belajar dan tinggal di asrama. pade hujung tahun lepas due kali saye terjumpe anak ular. dan awal tahun ni saye bermimpi ular. ular tu tak patuk sayer. yang saye ingad. ular tu ade 6 ekor dan macam warne. hitam. kuning , merah. kuning. minggu lain pulak saye bermimpi juge tentang ular. lame tak lepas tu. dalam pukul 2 pagi saye ternampak bayang budak2 dan saye ditindih. dan pade minggu lepas. saye ditindih dan lepas tu bermimpi ade mkhluk hitam menjilat kemaluan saye. dalam mimpi saye saye mengucap dan tiade perubahan. saya membace lailahaillah makhluk tu hilang dan saye nmpak ade anak patung berupe orang dibalut dengan kain putih dan kuning berhampiran saye. ape maksud mimoi sye tu ? atau sekadar mainan tidur semate2?

    ReplyDelete
  28. salam ustaz..saya 2 kali mimpi ular..1, mimpi dipatuk ular hitam dibahagian blakang, tp saya masih hidup 2, mimpi dipatuk ular dipaha ular tu mengejar saya, wlpun ramai org disitu..balas di opzzpinky@yahoo.com

    tima kc ustaz

    ReplyDelete
  29. Assalammualaikum, sy ingin bertanya...sy adalah mangsa sihir yg telah menerima rawatan dn alhamdullilah beransur pulih...namun mslhnya skrg sy merasakan seolah2 ia dtg kembali...sy merasakan kehadiran, nampak kelibatnya, malah solat sy semakin terganggu..Sy selalu pasang ruqyah dirumah...n sy terasa loya ,kerap sedawa....baru2 ini sy mimpi melahirkan anak 2 kali berturut2...dan peliknya suami sy yg menjad bidannya...sy merasakan peristiwa itu benar terjadi kerna terasa sesuatu keluar dr saluran peranakkan sy...malah sy mendengar suara bayi menangis...adakah ia berkaitan dgn sihir ...sebelum ini sewaktu sy terkena sihir...sy bermimpi ada dua binatang pelik sespg keluar dr faraj sy..n sy kerap keguguran...hubungan sy n suami semakin hambar...namun setelah berubat ia pulih sedikit namun tdk sepenuhnya...sy harap tuan dpt menjwb persoalan sy ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumusallam...ini menunjukkan mungkin sihir belum terhapus sepenuhnya...

      Delete
  30. assalamualaikum, suami sy bermimpi ade 2 ekor ular patuk pada orang yang tak di kenali sampai berdarah, tapi suami sy sempat larikan diri.
    tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ok ini menunjukkan jika sihir ia tidak mengenai pada mangsa...ia terkena pada org lain...sekian.

      Delete
  31. Salam..
    Tumpang bertanya..
    Dulu-dulu pernah bermimpi kena patuk ular..
    Pernah ada kesam lebam-lebam biru di tangan atau kaki..
    Kemudian tiada dah..
    Cuma sekarang ni selalu bermain gigi keitka tidur.

    Terbaru ni saya bermimpi ular hitam besar yang mendekati saya..
    Tetapi ular ini kepalanya berbentuk manusia perempuan..
    Dan saya kenal perempuan itu..
    Apakah maknanya..

    Terima kasih..

    ReplyDelete
  32. Salam ustaz.. Sy telah bermimpi digigit oleh banyak lintah di bahagian kemaluan saya...apakah makna mimpi itu...
    Terima kasih..

    ReplyDelete
  33. Assalamu'alaikum ustaz..saya ingin bertanya dengan lebih jelas tanda mimpi saya ini...saya sering bermimpi :-

    -budak kecil..seperti menyiapkannya selepas dia mandi, mendukungnya, dan pernah dua kali bermimpi menyusukan bayi.
    -kerap juga bermimpi ular..dan baru pagi tadi sekali lagi saya bermimpi ular, saya bermimpi melihat ular hitam yang besar2 dan ada yang kecil..banyak sangat..tapi ia tidak mengapa-apakan saya..dalam mimpi tersebut juga ada ibu, kakak, dan kekasih saya.
    -ada juga saya mimpi seorang lelaki yang saya tidak kenali, mengejar saya seperti ingin merogol saya, dan saya lari sekuat hati.

    Adakah saya diganggu saka? Saya mohon penjelasan ustaz, tetapi saya belum bersedia untuk pergi membuat rawatan :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tanda jelas gangguan mahluk durjana...ia lebih kpd saka...

      Delete
  34. Salam..sy bermimpi ular besar yg byk tapi semuanya mati. Sy tersedar dri tidur, jantung berdegup kencang. Sy terus solat. Kemudian tidur kembali, sy mimpi ular besar membuka mulut utk menelan sy tapi sy sempat masukkn kepala ular tu dlm jaring. Tapi rase sgt takut dan kemudian sy tersedar dgn terkejut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam anda berjaya mengatasi gangguan jin...

      Delete
    2. Sy baru bermimpi yg sama dan terus terkejut dari tidur.>dan menggoogle..

      Delete
  35. a'salamualaikum . saya bermimpi saya baru lepas melahirkan anak dan anak tersebut di makan oleh ular . tetapi saya tidak berkahwin lagi . apa maksudnya ? :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam anda mesti berhati hati...ia termasuk gangguan sihir...

      Delete
  36. Salam..saya bermimpi urat dari badan saya di tarik keluar dari belakang badan saya.bantu saya memahami mimpi ini.

    ReplyDelete
  37. Assalammualaikum..

    Saya ingin bertanya, saya adalah mangsa sihir dan pernah 3 kali berubat secara islam..masalah yang saya hadapi, setiap kali selepas saya berubat, saya akan bermimpi pelik2 dan kadang2 saya akan diganggu dalam tidur..saya akan dihimpit ketika waktu tidur..adakah kesan sihir itu masih lagi ada..dan saya juga sering kali bermimpi diberikan seorang bayi lelakidan menyusukannya..apakah maknanya mimpi tersebut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam adakah anda menjalankan perubatan dengan para ust atau bomoh...kalau d nilaikan ini sihir pergi ke saka...

      Delete
  38. assalammualaikum

    Saya ingin bertanya, suami say menjadi mangsa kena sihir.. sekarang masih berubat... dia tidur dalam kegelisahan.. mengingau, lepas tu baru2 ini die bermimpi dia dipatuk ular di kepala... apakah maksudnya itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ini menunjukan pemangsa mau mangsa gila atau bodoh...

      Delete
  39. Salam..saya nk tanya smlm saya mimpi saya nk anta kawan yg pernah baik gan saya dulu ke rumahnya dgn menaiki motosikal...sampai di satu jalan yg ada pokok..tiba2 ada 2 ekor ular yg berebut katak jatuh dkt kaki saya..saya turun dr motosikal dan cmpkkan ular2 trsebut tetapi salah seekor ular tersebut kejar dan terus patuk saya...patuk ular tu x berapa sakit..lepas ular tu patuk ular tu terus lari...

    ReplyDelete
  40. Sy bermimpi ternampak dua ekor ular hitam sedang mengawan...dan akhirnya keluar seekor anak ular hitam yg pendek. Anak ular tersebut tkh menjalar hingga ke atas siling. Ia berada di celahan kayu siling tersebut. Bila ternampak saya ia terus terbang dn hinggap di belakang saya. Sy terasa seperti digigit dan sy menjerir memanggil bapa saya sehinggalah sy tersedar dr tidur. Masa tu jam menunjukkan pukul 5 pagi. Apa maksud mimpi saya?

    ReplyDelete
  41. Salam ustaz. Saya nk bertanya.dulu sy pernah ada alami gangguan.tp sy ada pegi berubat.alhamdulillah dah ok. Sekarang ni, saya tak pernah tinggal solat, zikir, alquraan, solat malam.n sy giat buat solat hajat utk baiki hubungan sy dgn seseorang ini.saya pelajar.setiap kali sy smbung tido antara pukul 8-10pg sy mesti bermimpi.saya bermimpi yg sy x kan bersatu dgn dia.n paling pelik pg ni sy mimpi satu keluarga sahkan sy ni kena sihir.n sekali lg lelaki yg sy minat tolak saya.dia x nk berbaik dgn sy.lepas tu sebelum nak keluar dr rumah nk bwk sy berubat, ada hantu kejar sy.n mak bwk sy pegi berubat dekat ada sorg arwah nenek ni.tp x sempat berubat.ibu jumpa anak ular hitam.n disamping kat situ ada air dijampi Al Quraan.n dlm masa yg sama sy dikenalkn dgn org lain.apa mimpi ini sihir?sy sudah lama x mimpi mcm ular2 ni

    ReplyDelete
  42. saya selalu mimpi ular...cuma berbeza kali ini mimpi ular di siat kulitnya..apa petandanya

    ReplyDelete
  43. salam.. semalam saya ada bermimpi seekor ular hitam berada di dalam rumah saya. ular itu tidak bergerak. perut nya buncit dan ada seorg bayi di dalam perut ular itu.. dalam mimpi itu juga ular itu mengigit saya. apakah maksud mimpi saya ini? saya sgt takut ;(

    ReplyDelete
  44. salam , nk utarakan soalan.. sahabat saya mimpi ular hitam, byak la kali mimpi.. tubuh nya pendek.. tp ada satu mimpi, apabila dia dikejar, ada lelaki yang selamatkan dia.. lelaki tu adalah org yang dia sayang..adakah ini dikaitkan dengan jodoh? wallahua'lam

    ReplyDelete
  45. Salam, malam semalam saya bermimpi menyusukan bayi dan malam tadi saya bermimpi dipatuk 2 ekor ular, tempat dipatuk adalah di buah dada dan di muka...

    ReplyDelete
  46. Sepanjang hari ini saya rasa lenguh di belikat kiri..

    ReplyDelete
  47. Salam....saya selalu bermimpikan ular dr bln 12.2012 hingga skarang.tp baru2 ini sy bermimpi sy telah mengetuk ular tersebut sambil mbaca bismillah, selepas itu tiada sudah mimpi ular tp sy kerap mimpi tersesat.tp alhamdulilah tiap kali mimpi tersesat ada orang datang menunjukkan jalan. Selepas itu sy ada meminta bantuan ustaz untuk memagar umh. Selang 3_4 ari sy mimpi byk ular tp semuanya sudah mati. Adakah itu bermakna ada orang ingin menghantar sihir

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya lebih kpda membuat anda supaya tersekat dlm perkerjaan anda...tapi Allah tak izinkan...

      Delete
  48. As'salam.. maaf jika sya bertanya soalan yang telah banyak ditanya tp saya inginkan kepastian. saya telah bermimpi tentang dua jenis ular yg pelik. satu mempunyai 2 kepala di setiap hujung tp mempunyai belahan badan yg banyak. lagi satu ular mempunyai banyak kepala. dalam mimpi tu saya dipatuk ular yang banyak kepala yang dijaga oleh kawan saya yang di alam nyata dia memang kawan saya tapi dia takut ular sama macam saya tapi dalam mimpi tu dia berani pegang dan jaga ular tu.. apa maksud mimpi tu ye? bila terjaga saya jadi takut sampai sekarang. mohon penjelasan.. terima kasih.

    ReplyDelete
  49. macam nak hubungi ustaz

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum. .. saya selalu sgt mimpi ular... dlm dua hari ni saya mimpi ular berturut2... hari yg pertama saya mimpi ular yg besar menyusur disebelah kaki saya... bersama saya ketika itu adalah tok saya... dan mimpi hari yg kedua semlm... terlalu byk ular mcm diternak di muara sungai... saya berada bersama ular tersebut bersama seorg perempuan sama mgkin ibu saudara saya... adakah mimpi tersebut menunjukkan saya mewarisi saka? Harap ustaz dapat membantu saya...

    ReplyDelete
  51. Salam ustaz apa maksud mimpi ular coklat didalam air tiba2 menyergah saya?n hari yg sama juga mimpi kucing putih ada dikatil n mnyerang saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau maksud ular adalah golongan jin dan kucing adalah pegasih...

      Delete
    2. Saya tak faham kucing adalah pengasih?kmngkinn besar ada terkena ilmu guna2 ke?

      Delete
  52. Ustaz...
    Saya sedang menjalani rawatan Islam... Saya mempunyai gangguan sihir dan saka. Dan baru-baru ini hanya tinggal sihir sahaja... dan sakanya telah tiada. Namun malam tadi saya bermimpi seekor ular sawa coklat bertompok-tompok yang sangat besar mengelilingi saya, namun saya kata dalam mimpi jangan risau ia tak akan mengapa-apakan saya... mohon ustaz bantu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpi ini menunjukkan anda telah mempunyai pagar diri...

      Delete
  53. as'salam. boleh x uztaz merawat orang yg terkena ilmu guna2 dari jauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah bole...itu pun bergantung pesakit pernah mendapat rawatan dari saya...

      Delete
  54. semalam saya mimpi ular besar hitam,yg melilit di pingang saya dan mematuk dri belakang saya,dalam mimpi tu ada orang tolong tpi dia tolong buang bisa pas tu dia bagi tinggal aq,,n dalam mimpi tu ada famly aku,,dalam mimpi tu aq menangis,sebab kaki aku sakit smpi pingang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ikut pengalaman saya, takut takut anda terkena sihir...ia lebih ke masalah rumah tangga jika berkawin

      Delete
  55. Salam, saya bermimpi selepas sembahyang subuh...saya tertido saya mmpi seluruh badan saya menjalar cacing dan boleh nampak pergerakan cacing itu...lalu keluar dari pusat saya tahi berserta cacing yang banyak...dan cacing meluar dari setiap bahagian dibadan saya...apakah tandanya...

    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. adakah anda sakit skrg...jika sakit menunjukkan penyakit anda akan keluar akibat gangguan jin...adakah muka anda panas...

      Delete
  56. Salam..sblm ni sy bmimpi ular tdung bwrna kuning dlm blik tidur..kmdian ikut sy...lps tu dia bjlan ats bdn shgga ats kpla sy..seolah2 mahu mematuk..dlm ms yg sm klihatan ular sawa hitam jg.tp ular sw hitam tu dtg ke arah kakak sy.

    ReplyDelete
  57. salam..saya belum berkahwin namun tetiba shja mlm tadi saya bermimpi telah melahirkan seorg bayi dan menyusukannya pula, apakah petanda mimpi ini?

    ReplyDelete
  58. selalunya kaedah rawatan kami adalah lebih ke saka cuba amal perkataan minjin nanti wannas iaitu surah an nas ayat terakhir dgn berniat jika ada saka minta doa pada Allah agar diberi pertunjuk di bahagian jari tangan kita...baca sebanyak 100 x insyallah akan nampak tandanye...(selalunya bergetar)

    ReplyDelete
  59. Assalamualaikum wbt,

    Isteri sy bermimpi saya di patuk ular warna kuning yg panjang...
    Mohon penjelasan tuan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  60. Assalamualaikum wbt.

    Saya bermimpi, dipatuk ular sebanyak 3 kali dalam mimpi yang sama. Seekor ular hitam dan ular senduk mematuk di kedua-dua belah tangan saya. Ular hitam hanya mematuk sekali dan terus hilang. Tetapi ular senduk, mematuk dua kali. Kali kedua ular senduk tersebut datang ingin mematuk kepala tetapi saya berjaya menangkap ular tersebut dan memegang kepalanya menyebabkan ular tersebut mematuk kali kedua di pergelangan tangan saya. Tetapi, saya berjaya membunuh ular senduk tersebut.

    Didalam mimpi tersebut saya dapat merasai bisa dan kesakitan yang teramat sangat sehingga saya sedar, saya masih dapat merasainya. Mohon penjelasan tuan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  61. saya x faham dengan mimpi kucing adalah pengasih??maksudnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam kaedah kami kucing menunjukkan kasih...selalu binatang dlm mimpi seperti kucing, burung atau bintang yg suka kita lihat pertanda pengasih

      Delete
  62. As salam ustaz, saya telah bermimpi kereta yang saya naiki bersama keluarga dan suami telah jatuh terjunam ke dalam sungai/lautan (tidak pasti tp luas permukaan air dan berbenteng), kereta dipandu oleh suami. Namun kami terselamat , tetapi di permukaan air dan atas batu terdapat byk cacing y size nye lebih besar dan panjang dr size sebenar cacing pabila dilihat menggunakan mata kasar . Cacing tersebut memasuki ke dalam kulit kami . Saya mencuba mengeluarkannya dari kulit saya dan keluarga saya namun bilangannya terlalu banyak . apakah maksud mimpi saya ini ustaz?

    ReplyDelete
  63. Salam..semalam selepas solat subuh saya tidur dan mimpi sangat banyak ulat yang keluar dari kemaluan saya sehinggakn berbekas2 tapi tak habis keluar dan dalam mimpi tu saya diberitahu yang saya telah disihir..saya sentiasa bermimpi jatuh dari tmpt tinggi,mengambil bayi,mimpi ular yang sangat banyak penuh satu bilik,ular putih kepala besar tapi ekornya pendek,ular hitam..untuk pengetahuan ustaz sebelum ni saya hampir terkena histeria tapi benda tu x dapat masuk sebab saya sentiasa amal yasin dan ayat kursi,tapi satu badan saya kebas sehinggakan 6 org lelaki t'paksa ,mengangkat saya sedangkan tubuh saya kecil..selepas 2 tahun semasa saya bercuti benda yang sama berlaku,saya dapat rasakan ada benda ingin masuk tubuh saya dan saya terus pasang surah ruqyah sehinggakan tubuh saya menjadi kebas tapi tangan saya seolah dikawal oleh sesuatu sebab tangan kiri saya bergerak sendiri..lepas kejadian tu tubuh saya menjadi berat,letih,x bermaya..satu lagi saya x ada kawan,seolah semua org x ingin berkawan dengan saya,diorg seolah membenci saya,melihat dengan kebencian,sdgkan saya x buat apa2..saya sntiasa mengelamun,org tanya saya seolah2 berada di dunia lain,saya sentiasa sedih,rendah diri,murung,menangis tanpa sebab,kadang2 saya terasa yang saya ni bkn diri saya yang sebenarnya,seolah ada benda yang control diri saya..di rumah saya sentiasa melihat kelibat..saya juga kdg2 boleh meramal apa yang akan terjadi,akan ada kematian..saya tahu semua itu x normal..dan setahu saya dulu nenek saya ada saka tp dia ckp telah buang dgn bomoh,sy xpasti samada btul2 telah buang atau masih ada..tolong beri penjelasan psl saya ni ustaz,tolong saya menjadi hamba Allah yang normal..hidup saya x keruan..

    ReplyDelete
  64. salam..saya bermimpi kemaluan sy keluar ulat sampah dan bila terjaga sy merasakn seolah2 perkara itu betul terjadi dan sering sakit belakang yang teramat sgt..tp jmp doctor kata tiada sakit

    ReplyDelete
  65. Assalamualaikum wbt,
    Saya bermimpi berulang kali tentang perkara yg sama dan ini membuatkan saya tertekan. Dalam mimpi saya itu, seolah2 itu hari perkahwinan saya. Saya berada di sebuah masjid yg indah. Apabila imam mengumumkan ketibaan calon pasangan saya, jenazah beliau dibawa masuk kedalam masjid (jenazah dalam keadaan yg sgt indah dalam keranda yg cantik). Dalam mimpi itu saya hanya menangis dan tidak mahu memandang jenazah. Mohon jikalau dpt membantu sekiranya sy perlu melakukan sesuatu sprti brjumpa org alim atau ustz2mkerna mimpi ini berulang2. Jazakallah khoiron. Wassalam.

    ReplyDelete
  66. assalammualaikum,
    saya in ingin bertanya apa mksud mimpi saya..
    semalam saya bermimpi dkejar ular hitam besar...saya bersembunyi dan ular tu seperti mencari saya.. dan bila ular 2 ternampak saya trus ular tu nak menerkam saya,saya ternampak kerusi dan mengambil kerusi tu dan menyepak kepala ular 2 sewaktu ular 2 mahu menerkam..dan terkena kepala ular 2 dan ular 2 terus pengsan ka mati saya x tau...dan sy lari dr tempat 2... apa maksud mimpi saya ?

    ReplyDelete
  67. assalamualaikum..saya nak tanya..semalam saya bermimpi dipatuk ular berkepala dua. ada apa2 maksud tak??

    ReplyDelete
  68. Assalamualaikum,
    Pada dua malam yang lepas, saya Ada bermimpikan banyak ular.Saya nampak ada beberapa ular yang sudah mati, kaku dan keras. Kemudian saya nampak ada seekor ular besar kehijau-hijaun menyusur sambil merenung saya; saya merasa takut lalu melarikan diri Dari tempt tersebut. Kemudian saya berada di suatu tempat dimana saya nampak seekor ular yang pendek berwarna kelabu kehijau-hijaun mengembangkan sayapnye yg menyerupai insang ikan yang berwarna biru laut. Tiba2 ular ini melompat dan berada di atas kepala saya. Ia mematuk kepala saya dan kemudian hilang. Adakah ini sekadar mimpi atau ada maksud tersirat disebalik mimpi ini?

    ReplyDelete
  69. Assalam... Sya nk tnya mngenai mimpi ular tedung hitam... Dlm mmpi sya ular tu dri luar kt atas jalan n then msuk dlm rumah... Dlm rmah sya mncari ular trsebut n sya nmpak ular tu ada di pntu blik air.. Lepas tu bla ular tu nmpak sya.. Ular 2 dtg n sya naik atas krusi.. Ular kejar n sya lari ke krusi lain... Pgakhir crita sya lmpat kt ular tu n pgang leher ular trsebut.. Tiba2 brtukar jdi kcing xp xatas kpla kcing 2 still de kpla ular tedung... Kre sya pgang leher smpai elak dri kna patuk... Smpai c2 jew mmpi sya... apakah mksud mmpi trsebut..

    ReplyDelete
  70. assalamualaikum.. saya pernah bernah bermimpi ular.. dalam mimpi tersebut ular itu merupakan ular peliharaan tuannya... tuannya memberi makan dalam mimpi saya itu... keesokan harinya ular senduk yg saya mimpi itu datang ke rumah saya.. saya cuba menghalau nya tp dia seperti hendak menyerang saya. dia mematuk kayu yang saya gunakan untuk menguisnya. setelah itu saya mengambil keputusan untuk memasukan ular itu ke dalam guni dan membungnya dekat dengan sungai.. selang 2, 3 hari ular tersebut kembali lagi seperti hendak menyerang saya... saya mengambil mengambil ular tersebut dengan mengunakan buluh. dan meletakannya di atas jalan raya. tiba2 ular itu hilang bergitu saja.. saya memohon menjelaskan.. apakah maksud mimpi saya itu? keesokan ular itu datang ke rumah saya?

    ReplyDelete
  71. assalamualaikum , baru2 ni saya ada mmpi ular hitam . saiz sederhana macam tu , ada dua ekor . ular tu macam nak serang sya , lepas tu sya bunuh salah sekor ular tu dengan bnda keras . yg sekor lagi hilang entah kemana . kadang2 masa nak tido atau terlelap, sya sering terganggu , macam ada bnda yg tindih sya mnyebabkan sya sukar nak bergerak dan masa tak boleh bergerak tu jugakla sya dengar atau nmpak bnda dalam bilik sya bertukar jd makhluk pelik2. adakah hal ni ada kaitan dengan jin ?

    ReplyDelete
  72. Salam ustaz... Sy ada mengalami mimpi seperti terkena histeria didalam tdo. Kerap juga terjadi. Tapi tidak sampai terbawa kealam realiti.apamaksudnya. Sy sudah berkahwin dan sedang hamil. Sy takut ia akan menjejaskan kandungan sy. Sy juga kerap mimpi ular dan tersesat.setiap ular dlm mimpi sy ketuk dan setiap kali tersesat ada yang menunjukkan jalan. Dalam masa hamil sy kerap krem kaki tp sy selalu bermimpi ade org mengurutnya. Apa maksudnya ustaz.

    ReplyDelete
  73. Salam ustaz, saya telah bermimpi hendak menyusukan bayi. dlm mimpi tersebut bayi itu adalah anak saya yg baru lahir walaupun realitinya saya belum ada anak lagi. Namun sewaktu saya hendak menyusukannya, saya telah dihalang dari berbuat demikian dan saya tidak jadi menyusukannya. Apakah maksudnya tidak elok? Mohon pencerahan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  74. salam ustaz, saya telah bermimpi di datangi 2 ekor ular besar. satu berwarna kuning manakala satu lagi berwarna hitam, dlm mimpi saya, 2 ekor ular itu mengejar saya tetapi ular warna hitam mengubah haluan manakala ular warna kuning mengembangkan kepalanya kepada saya. Apakah masud mimpi saya itu ustaz ? Mohon pendapat

    ReplyDelete
  75. salam ustaz..sy mohon penjelasan ustaz mengenai situasi saya.saya kerap rasa ditindih oleh sesuatu, dan sebelum ditindih sy merasa telinga sy berdesing/berdengung, badan sy kebas dan semakin lama sesuatu itu lebih menekan saya sehingga saya tdk berdaya berlawan dan redha.selain itu sy kerap bermimpi mengenai bencana, bayi dan tempat2 tinggi dan lebih memalukan sy bermimpi saya tidak berpakaian.. baru2 ini juga saya bermimpi seolah-olah harimau berselindung dalam keadaan gelap memerhatikan saya dgn tajam seolah-olah memberikan amaran dengan matanya yang merah dan bersinar.saya amat terganggu dgn keadaan tersebut. pohon ustaz terangkan keadaan saya.tq

    ReplyDelete
  76. Assalamualaikum....sy nk bertanya ttg mimpi mak mertua sy...
    saya mempunyai seorang anak dan saya bekerja di penang, manakala isteri dan anak sy tgl bersama mak mertua sy di negeri sembilan, utk pengetahuan sy dan isteri sy adlh anak sulung...mak mertua sy yg menjaga anak kami ketika kami bekerja..
    mak mertua sy bermimpi ade seorang lelaki,seorang wanita dan seorang budak dtg ke rumah..trus masuk umah da hulur tangan utk mintak anak saya...lelaki itu berjambang..tpi mak mertua sy x bagi dan die menjerit minta tolong...jeritan dlm mimpi tue mngejutkan ayah mertua sy yg tidur disebelah, dan ayah mertua sy kejutkan mak mertua sy yg tgh tidur itu...sy hrp tuan dpt memberi penjelasan ttg mimpi yg ini...adakah sekadar mainan tidur @ ada apap2...
    terima kaseh

    ReplyDelete
  77. Asalamualikum ustaz , apakah maksud mimpi saya ular tedung berwarna hitam bergaduh dengan kucing peliharaan dan kucing saya pertahankan saya, mohon penjelasan

    ReplyDelete
  78. salam
    ustaz
    saya mengalami mimpi yang agak pelik
    saya bermimpi yang saya mengandung anak lelaki
    dan samasa tu adik2 sepupu saya siat-siat perut saya..
    saya ceritakan pada makcik saya..makcik saya mengalami mimpi yang hampir sama..dia mimpi bayi. dia kata dengan saya dah 2 kali dia alami mimpi yg sama..

    saya belum berkahwin
    saya duduk di rumah makcik saya dan mimpi ini saya alami subuh td

    sebelum mimpi saya dan keluarga makcik saya demam serentak..
    harap ustaz boleh tafsirkan mimpi ini

    wassalam

    ReplyDelete
  79. salam ustaz...

    Semalam sy mimpi ular warna hitam kecil..utk pengetahuan ketika ini sya sedang mengandung 8bln...apakah maksud Nye?ada ape2 yg memudaratkan ke?

    Terima kasih.

    -NSM-

    ReplyDelete
  80. salam.. sy ada mimpi ular banyak dan terpaksa ikut jalan yg bayk ular tu.. kedua saya mimpi ular hitam, ketiga ular hitam putih.. sy ada mimpi melahirkan bayi .. zaman sekolah, mimpi mengandung ...apa yg saya bole amalkan? doa? ayat quran? sebab ibu saya pernah org dengki dan hantar menda2 jahat..tapi kami xpercaya yg makhluk halus tu ganngu satu family.. tolong syorkan apa yg patut saya buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saka...ya Allah 3x niat apa d kehendaki ya malik ya mantin ya qudus ya waliy ya Allah 10x

      Delete
  81. salam ..saya ingin bertanya ,apakah makna mimpi saya ,saya bermimpi seakan2 terjatuh lalu ada ular berwana akan2 warna kuning x salah saya lalu di bawah badan saya ketika saya terjatuh itu..mana kala selepas beberapa hari tersebut ,adik saya(lelaki) bermimpi didatangi 2 ekor ular di bilik nya,lalu di bunuh ular itu oleh saya..
    apakah tanda2 mimpi saya dan adik saya itu?

    ReplyDelete
  82. assalamualaikum ustad , saya nk tanye , ape maksod saya bermimpi hantu selame 3 hari berturut-2 , dan ade sekali sy bermmpi .. saya bersalin kan anak , selepas itu anak saya mninggal dn ia berubah menjadii bayi jugaa tetapi mempunyaii bulu dan ekor seekor kucing .. apkah maksud mmpi saya ustaz ,.

    ReplyDelete
  83. salam ustaz. smlm sy mmpi sy baru shja brkhwin. sy xknl dgn lelaki itu, ttp sy thu llki itu baik dan melayan sy dgn sgt2 baik wlapun kami xprnh brsma. rmh tngga kami mmg sgt2 mndpt restu oleh kluarga sy n juga lelaki itu. ap mksd mmpi tu ustaz?

    ReplyDelete
  84. Assalam
    Semlm sy mimpi di patuk ular sebyk dua kali di antara ibu jari tangan
    Apa kah maksudnya @ sebarang petanda. Terima kasih

    ReplyDelete
  85. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  86. Salam , saya ingin bertanya tentang mimpi ular hitam dan hari berikutnya ular putih yang hanya merenung saya. Waktu mimpi lbh kurang 5 am. Terima kasih.

    ReplyDelete
  87. saya bermimpi ular tedung nak keluar dari dalam perut sebab nampek kembang kepala ular tersebut memanjangkan tubuh dari perut saya yang merenggang lalu saya pegang ujung bahagian akhir dan nak memotong perut saya tapi saya terjaga. Apa makna mimpi saya nie?

    ReplyDelete
  88. Salam Ustaz.

    Rakan saya seorang wanita bermimpi di patuk ular kekuningan. Kemudian dia bangun pagi ada kesan patukan pada pelipat siku kanannya. sehari selepas itu beliau sangat sakit seluruh badan sehingga tidak mampu berjalan dan perlu dipapah. dengan bantuan seorang rakan, beliau meminta rakan saya ini untuk bacakan yasin dan beberapa ayat dan surah pada sebaldi air sebahagian di mandi dan diminum. selepas minumbeliau muntah ketulan darah. sejak dari semalam sehingga ke hari ini, beliau sudah 7 kali muntah darah. Namun tadi beliau tertidur seketika dan sekali lagi mimpi dipatuk ular hitam. dan meninggalkan kesan di peipat siku kiri. Apakah maksud perkara yg terjadi padanya dan apakah panduan dan nasihat dari ustaz..

    Sekian terima kasih

    ReplyDelete
  89. Salam ustaz. Dua minggu lps saya bmimpi ular hitam masuk rumah dan sempat patuk kaki saya.kelmarin pula saya mimpi saya menyusukan bayi dan bayj itu adalah anak sedara saya.apakah maksud mimpi itu ustaz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benarkah? Setahu saya keturunan saya tiada yg membela saka... dari mana datangnya saka?

      Delete
  90. Assalamualikum ustaz. Saya ada bermimpi dikejar dan dibaham singa, digigit tikus, dan macam-macam lagi. Mimpi terbaru ialah bermain-main dengan ular hijau yang jinak dan tiba-tiba ia mengejar dan menggigit saya. apakah maksud mimpi ni? Adakah tanda sihir?

    Sebenarnya saya dah bertunang tapi tunang saya memutuskan hubungan kami secara tiba-tiba, alasan yang diberikan adalah tidak mencintakan saya sedangkan masa bertunang dia sangat gembira dan mencintai saya. ada ustaz yang kata kami terkena sihir pemisah. Jika terkena sihir adakah bermaksud kami tiada jodoh? dan jika sudah berubat dan menghilangkan sihir adakah perasaan si dia terhadap diri saya akan kembali seperti dahulu dan kami dapat bersatu semula?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saka dan sihir? jadi apa yang saya harus buat? ustaz tolonglah jawab soalan saya tentang jodoh tu juga ye please

      Delete
  91. Salam ustaz. Saya bermimpi seekor ular hitam datang ke arah saya dan saya menjauhkan diri. Kemudian muncul seekor ular tedung hitam berbelang kuning terang datang dan mematuk pangkal dada sebelah kanan. Mohon penjelasan ustaz.Saya terjaga dr mimpi pukul 3pg.

    Buat pengetahuan ustaz sebelum ini saya ada bermimpi datang seorang makcik memimpin seorang budak lelaki kecil dan terjaga. Saya sentiasa mengamalkan surah al-mulk sebelum tidur.

    ReplyDelete
  92. Assalamualaikum,ustaz.saya telah mengalami mimpi yg pelik2 semenjak 2 tahun lepas.pernah juga saya bermimpi ular hitam besar hendak makan diri saya tetapi saya sempat sedar.pernah juga saya bermimpi pergi ke sesuatu tempat bangunan lama tp saya tak dapat nak keluar daripada bangunan tersebut.sy terjaga dan terus badan sy tak boleh bergerak.sy berzikir dan membaca ayat2 pelindung Alhamdulillah sy terlepas.yg peliknya ustaz.mimpi sy tu bersambung2..then mimpi baru bersambung lg smpai la 1saat sy rasakn dlm mimpi tersebut,saya terjumpa makhlus halus itu tp sy tak nampak,hnya dapat merasakn ia,sy tersedar tp tak boleh bukak mata sy n badan sy tak boleh bergerak.sy pun bca ayat2 pelindung diri.Alhamdulillah..brulah boleh bukak mata n terlepas drpd semua tu.sy pernah bermimpi digigit anjing n saya dpt merasakn gigitannya then sy pun terjga sy pelik padahal sy sudah membaca ayat2 pelindung diri serta berwudhuk sebelum tidur.sy juga kerap bermimpi kawan sy yg seorg ini.sy sgt2 sygkn die ustaz.sy rasakn kesian pada die.die da byk menyakiti perasaan sy.sy ingin menjauhkn dri drpd dia tetapi sy seringtermimpikn die.yg terbaru sy bermimpi kwn sy itu then selepas saja kwn sy tu pergi tiba2 ada seekor ular kuning putih dan ular hitam tp sy sempat melarikan diri.apakah maksud semua ini ,ustaz?sy merasakn serabut dgn hidup sy..semua benda srba tak kena.sy rasa maas nak solat,nak baca Quran dan semua perkara kebaikan syingin lakun sy rasakn itu semua hanya kepura-puraan..sy xyakin sy ikhlas dgn semua itu..mohon ustaz jelaskn apa yg terjadi pada saya sebenarnya.

    ReplyDelete
  93. Assalamialikim ustaz...sya diserang sakit belikat dan rusuk kiri sudah bebulan2...drp situ terus jd sakit pada lengan dan jadi kebas..kekadang lengan tiba2 bergerak sendiri....sya juga sering mimpi dlm keadaan mulut bercakap dan marah2..tp sya x pasti apa yg sya mimpi..cuma suami jd mangsa sbb kalau mimpi tu kekdg sya menangis sambil memukul nya...

    ReplyDelete
  94. assalamualaikum ustaz...baru2 ni sy ad mmpi. mmpi tu biasa2 je, psl sy brgaduh kt kedai mkn sbb pnjual dia xbg mknn yg sy order. tp, dlm mmpi tu sy mnangis tresak2, shingga sy terjaga dr tdo pn, sy msih lg mnngis trsedu-sedu shingga muka sy basah dgn air mata...ap mksdnya ustaz?

    ReplyDelete
  95. Assalam. Ustaz, saya mempunyai seorang sahabat yang sememangnya mempunyai saka. Tetapi baru2 ini dia bermimpi melahirkan seorang anak dan memangku anak tersebut. Baru- baru ini dia bermimpi digigit lintah sebanyak 3 ekor. Lintah tersebut juga cuba masuk ke dlm badannya melalui bahagian sulitnya. Dlm mimpinya dia berjaya menarik lintah tersebut dan merasakan kesakitan digigit tersebut walaupun telah bangun dari tidur. Untuk pengetahuan ustaz, di rumah dia sering merasakan ada orang yang memerhati dan takut tinggal sendirian disebabkan itu.

    ReplyDelete
  96. Assalamualaikum Ustaz,saya berusia 20 thn dan masih bujang. semalam saya bermimpi seekor ular sawa batik cantik coraknya datang mengelilingi sy di dalam sebuah bilik. Bilik itu barangkali bilik untuk menuntut ilmu agama, dan secara tiba-tiba ular itu mematuk telapak kaki kanan saya. Tapi saya tak terasa sakit langsung dgn patukkan tu, dan terus terjaga dari tidur. Apa maksudnya ustaz ? Terima Kasih :D

    ReplyDelete
  97. Assalamualaikum ustaz. kelmarin saya ada mendapat suatu mimpi. Ini agak menggusarkan saya. saya bermimpi di gigit seekor ular hijau di kepala selepas dalam mimpi itu juga saya telah menangis teresak esak sambil memeluk arwah bapa saya, saya bimbang yang saya akan mati akibat digigit ular terbabit. Apabila terbangun tiada pula rasa sakit tetapi perkara tersebut agak menggusarkan saya. adakah saya disihir. selalu apabila saya menutup untuk tidur, akan selalu ada perasaan saya yang ada seseorang ingin mengalungkan rantai pada saya. Mengikut kata ustaz yang ibu saudara saya temui mengatakan bahawa ada seseorang berniatkan ingin menurunkan ilmu pada saya. Ilmu baik atau tidak baik, tidak pula saya pasti. saya harap akan mendapat maklum balas dari ustaz

    ReplyDelete
  98. kawan saya mimpi suami dia kena patuk ular hitam n dia sedut bisa ular hitam tu kluar situasi yg dia jd skrg ialah skrg suami dia mcm suka marah2.. dia dulu tak mcm tu dan kawan sy pn bila tgk suami dia pn asyik nak marah padahal benda remeh je..lepas tu kawan saya ni mimpi perempuan berpurdah n berjubah hitam.. dia mtk sy carikan mksdnya, sy rse kmungkinan dia kena buatan org..wa'allahualam.. tp sy nak kepastian btul ke dia dan suami dia kena buatan org..??

    ReplyDelete
  99. Assalamualaikum ustaz, mlm tadi sy mimpi naik motor kmudian nampak ular kecil kt jalan,sy pun lggar,ble tgok balik kat side mirror, ular tu kejar sy dan gigt kaki sy, sy jerit mtak tlong tapi tak ad yg tlg, tetibe sy tjumpa ayah sy, ayh ckp sy lggar ular mlake ni.

    ReplyDelete
  100. Assalamualaikum Ustaz, Saya bermimpi berjumpa dengan seekor ular berwarna kuning, ular itu cuba menyerang tp terdapat satu benteng yang berada di hadapan saya..tapi saya musykil saya tidak nampak dengan mata kasar benteng tersebut. saya terus sedar kerana pengera jam berbunyi menandakan waktu subuh.....

    ReplyDelete
  101. Assalamualaikum ustaz...semalam sy mimpi, saya di satu tempat bersama dgn kwn sy, di pasir banyak sangat lubang2 ular, kawan saya timbus semua lubang2 tu, x lama selepas tu byak ular2 kecil warna hitam yg keluar dari lubang2 tadi dan mengejar saya, dan seekor ular telah berjaya patuk di kaki kiri saya..yg lain2 ular tetap mengejar sy..lepas tu ada pula seekor ular tedung warna hitam kecil saja mengejar saya juga last sekali dalam mimpi sy tu sy pergi rumah kawan sy india dan di rumah tu la kawan sy bermain seruling dengan ular tedung tadi tapi ular tu tetap memerhatikan sy walau pun dia tertarik dengan seruling kawan sy..apakah makna minpi sy ini ustaz???

    ReplyDelete
  102. Assalamualaikum wrt,

    Semoga ustaz sekeluarga sihat walafiat dirahmati Allah swt dan berbahagia dunia & akhirat.
    Mohon jasa baik ustaz kalau boleh ditafsirkan mimpi saya ini. Untuk makluman sblum tidur semalam saya telah tunai semua solat, baca alfatihah, ayat kursi, 3 x ayat Qulhuallahu.., ayat alamnasyrah, doa dan zikir selawat hingga tertidur.
    Tapi saya tetap bermimpi lebih kurangnya begini:

    Saya dan suami sepertinya pergi berjalan2 (naik kereta) singgah di rumah mcm rumah orang lama, di situ jumpa ibu tiri saya dan nampak juga seperti seorang lelaki yg sedang menari (tetapi bukan ayah saya) dan ada wanita yang sering bertukar2 baju dan wajahnya. di rumah itu juga saya ada menerima panggilan telefon, suruh memeriksa ada tak jumpa ular, dan tanpa saya sedari, saya selak lengan baju saya dan saya nampak seekor ular sawa besar berkepala dua berbintik/berwara hijau hitam melilit pergelangan saya dan ular itu seolah jinak tidak pun mahu mematuk saya dan kejadian ini disaksikan juga oleh suami saya. Selepas itu saya suruh suami saya pastikan agar ular itu disimpan di dalam kotak besar dan diletak plaster sekelilingnya agar ular tidak keluar dan kotak masuk dalam kereta. Selepas itu saya kemas semua barang2 kami untuk berangkat pulang dan pada ketika itu saya ada terniat untuk tidak mahu singgah lagi keesokannya ke rumah itu utk berjumpa dgn ibu tiri saya itu. Tidak lama lepas itu saya berada dalam kereta dipandu suami dengan anak sulung saya. Suami bawa saya ke pantai di mana bila sampai kami betul2 di hadapan pantai itu, kami lihat keadaan air pantai (dekat dengan gigi air) itu berpusar besar dan tinggi. Saya tidak terlalu takut cuma saya pesan kepada anak dan suami saya agar berhati-hati jangan pergi dekat.
    Untuk makluman ustaz saya juga telah agak lama (off and on) mengalamai mimpi2 yang pelik ini dan mengalami sakit2 badan, period tidak datang seperti biasa, akhir2 ini rasa sakit pinggul dan lama dah sakit tapak kaki lebih pada belah kiri. suami juga telah setahun lebih menderita sakit sendi, mulanya dengan sakit tapak kaki juga, tapak kaki rasa panas.
    Mohon jasa baik ustaz, Wallahualam..

    ReplyDelete
  103. Daripada mamasuz..

    Maaf ada sambungannya, ada juga kelihatan seorang perempuan muda sedang marah yang tiba2 kakinya seolah menjadi ular yang terjulur lidah bisanya untuk mematuk seorang (pastinya ianya mangsa lelaki, pada perasaan saya ketika itu)
    Terima kasih banyak ya ustaz.

    ReplyDelete
  104. Assalammualaikum... sy nk btaye... sy sebelum nie.. pnh bmmpi.. se ekor ular hitam bersama se ekor kucng.. bila sya datng dekat.. ulang tu datng terkam.. trus sy terkejut dan beristighfar pnjng... kali ke dua.. sya bermimpi 2 ekor ulang hitam bersama dua ekor kucing.. se ekor ular pnjng dan se ekor ular pendek... bila sya keseorangan... sering kali nmpk kelibat orang... bila sya pandang arah tu.. kelibat tu takde.. adakah ini dkatakn sihir?? atau hanya mainan tido??

    ReplyDelete
  105. Salam ustaz.mggu lps sy ada bmimpi belalang byk dtg dkt sy n gigit bdn sy.lps tu sy tjaga dr tdo n rasa sakit mcm kena gigit.terasa gigitan tu dibadan.mlm td pulak sy mimpi ada ular putih dkt dlm bilik air umh.mula2 nmpk kulit je.mgkin bsalin kulit.lps sy phati lm2, ular tu tunjuk diri n kejar dan mematuk sy.klu x silp d tapak tgn.apa maksudnya ustz..utk pngetahuan ustaz sy ni mangsa sihir.harp ustz dpt mmbantu

    ReplyDelete
  106. Assalamualaikum.
    Saya kerap kali bermimpi bayi, dimana sy terlalu menyayangi bayi itu. Sy juga pernah bermimpi bersalin w/pun sy masih bujang & menyusukan bayi. Selain itu, sy juga kerap sakit belakang selepas bangun tido & sering sakit kepala (migrain atau tdk sy pn xdk pasti).
    Mohon penjelasan.

    ReplyDelete
  107. Assalamualaikum...minggu lepas sy bermimpi kena patuk ular sebanyak 4x...dijari kanan n jari kiri...minggu nie sy bermimpi ular lg tp kecil hitam kuning mematuk sy tp sy sempat membunuhnye...harap ustaz dpt membantu...

    ReplyDelete
  108. Assalam ustaz, sy mimpi, sy di kejar ular tedung selar hitam dn dicuba patuk saya, tp sy xkene patuk ..sy lari dan cuba bertarung dgn ular itu dgn sehelai kain putih yg dililit di tgn kanan (perisai). bila ular tu patuk , sy tekup kain putih tu dimuka ular tu ..so ..sy xkene patuk..bila terjaga dlm kui 3 pg..bdn2 sy sakit..sperti selepas bertarung.. apakah itu maknaye ustaz?

    ReplyDelete
  109. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  110. ssalamualaikum. saya mengalami masalah tak boleh tidur sejak 6 tahun lalu. tapi on and off. kadang sampai 2 bulan tak tidur siang dan malam. bila tak tidur kepala sakit. badang ada rasa sakit2. selalu nampak kelibat dalam rumah. masa tidur bukan kena tindih tapi badan seperti berat dan mata tak boleh lelap. apakah penyakit saya ini. saya ada amalkan ayat Quran dan zikir bila lalai saja saya akan kena. saya sering bergaduh dengan suami saya. bila dia kerja saya rasa sangat rindu tapi bila dia balik saya akan marah2.

    ReplyDelete
  111. Assalamualaikum....
    Saya hemdak tya ustaz....saya telah bermimpi dipatuk ular kecil berwarna hijau gelap di leher.pada mulanya saya dtakutkan seekor ular yg besar lalu lari utk menyelamatkan diri tetapi dserang pl ular kecil berwarna hijau gelap dan dipatuk pada bahagian leher..kemudian saya dirawat utk mengeluarkan bisa ular tersebut.dalam mimpi itu bisa tsebut hampit keluar semua....blum sempat lagi keluar...anak telah kejut kan saya dr tidur...apakah maksud mimpi saya ni?

    ReplyDelete
  112. assalamulaikum ustaz, ,saya telah bermimpi mendukung dan menyusu anak kembar, ,rumah saya juga sering dimasuki belalang berkaki sebelah. .apakah maksudnya ustaz ?

    ReplyDelete
  113. salam...

    saya nak Tanya saya bemimpi d gigit ular tetapi ada orang telah menyelamatkan saya dengan memberi air minuman yang telah di jampi..kemudian ada org membunuh ular tersebut..apa maknanya

    ReplyDelete
  114. Ustaz apa maksud mimpi ular putih.dalam mimpi 2 anak saudara pun ada.ular 2 xpulak patuk anak saudara yg berdiri d hadapan nya.apa maksud mimpi ini.

    ReplyDelete